שיווק דיגיטלי למסעדות

אחד התחומים העסקיים הכי קשים הוא עולם המסעדנות. מדובר בתחום תחרותי עם אחוז גבוה של עסקים שלא שורדים את השנה הראשונה. אלו שכן שורדים, לעיתים קרובות נשארים במצב זה, של שרידות, למשך זמן רב ללא רווחיות ממשית. בעלי מסעדות הם לרוב אנשים מלאים בתשוקה לקולינריה, ליצירה של אוכל, שתיה ומלאים ביצירתיות. הם אוהבים לארח ואוהבים אנשים. טיפוסים כאלו, הם לעיתים קרובות משועממים מנושאים עסקיים 'אפורים' כמו ניהול חשבונות או שיווק. במקרים רבים, אין להם תקציב שיווק גדול ולכן זה נראה כאילו לא ניתן יהיה להגיע לתוצאות. זה לא מחויב המציאות, במאמר הזה נחשוף את כל הדרכים שיעזרו לבעלי מסעדות לשווק את עצמם טוב יותר, יעיל יותר והכל בתקציב לא גדול.

בעל מסעדה, נכס דיגיטלי כבר יש לך?

מהו נכס? ההגדרה היבשה מדברת על בעלות על משהו שניתן להפיק ממנו הכנסה לאורך זמן. ממש כמו שנכס נדל"ני יכול להפיק לנו תזרים מזומנים מהשכירות שלו, נכס דיגיטלי יפיק לנו הכנסה מלקוחות המגיעים אליו. לצורך כתיבת המאמר, התייעצנו עם עידן בן אור, מומחה לקידום אורגני ובעל עשרות נכסים אינטרנטיים. שאלנו אותו מהו סוג הנכס הדיגיטלי שהיה ממליץ לפתח והוא ענה חד משמעית: אתר אינטרנט. בשביל להגיע לאתר אינטרנט שהוא נכס לכל דבר, צריך לעבוד על הקידום האורגני שלו. כלומר, על התוצאות המתקבלות בגוגל כאשר מחפשים ביטוי הקשור בתחום של המסעדה שלנו. לדוגמה – אם אנחנו מפעילים מסעדה איטלקית בתל אביב, נרצה להופיע בחיפושים שונים הקשורים למנות איטלקיות, מסעדות וכו' בתל אביב. הופעה במקומות הראשונים בגוגל, כך לפי עידן, יכולה להביא עשרות פניות נוספות של לקוחות ביום, מה שמתורגם להכנסה נוספת של עשרות אלפי שקלים בחודש ואף למעלה מזה במקרים רבים. קידום אורגני אפקטיבי לא חייב להיות יקר והוא מתחיל מאלפי ש"ח בודדים.

רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הם מקום מפגש וירטואלי בו אנשים מחליפים חוויות, משתפים בתכנים שונים וגם מבקשים ומקבלים המלצות שונות. בתור בעלי מסעדה, זה המקום הנכון להיות בו. רשתות כמו אינסטגרם, פייסבוק או טיקטוק מאפשרות לכם להגיע לקהל מפולח הן על ידי פוסטים אורגני, ללא תשלום, והן על ידי פוסטים ממומנים. בכל דרך שלא תבחרו, תצטרכו להשקיע זמן וכסף בפיתוח החשבון העסקי. התמורה יכולה להיות מאד משמעותית עם חשיפה של העסק שלכם לקהלים רחבים שגם מתעניינים בשירות שלכם.

פרסום ממומן בגוגל

במקרים מסוימים, פרסום ממומן בגוגל יכול להתאים למסעדה שלכם. כאן אתם משלמים על כל מודעה אשר מתפרסמת לפי פרמטרים שונים של חיפוש ותקציב. זה יכול להיות פתרון טוב לצרוך מיידי בלקוחות בשעות חלשות למשל. הפרסום בגוגל עובד באופן כמעט מיידי. אם הוא נעשה נכון, הוא יביא הרבה יותר הכנסה מהתקציב אשר מושקע בו. עם הזמן גם תבינו אלו פרסומים עובדים יותר טוב ואלו פחות. מומלץ בכל מקרה לקחת איש מקצוע בשביל לנהל נכון את קמפיין הפרסום בגוגל.

 

קיימות עוד הזדמנויות רבות אחרות הכוללות למשל פרסום סרטונים ביוטיוב, עמוד אינסטגרם למסעדה או שיווק דרך תוכן ממומן בפלטפורמות כמו אאוטבריין. מה שחשוב לזכור בשיווק דיגיטלי הוא לרכז את התקציב על קהל מפולח באופן נכון. כלומר, לכוון ללקוחות פוטנציאלים שעשויים להגיע למסעדה שלכם ולא לבנות קמפיינים רחבים ובזבזניים. זה הסוד של העסקים הקטנים המצליחים. כך ניתן להשתמש בתקציב פרסום מוגבל בשביל להרחיב את מעגל הלקוחות ואיתו את ההכנסות.