Blueskybyma

מסעדות וקולינריה

  • ראשי
  • אודות
  • מתכונים
  • הכל למטבח
  • מסעדות מומלצות
  • המגזין

שיווק עסקים באינטרנט: כך המסעדה או הקונדיטוריה שלכם תבלוט ברשת

עולם המסעדנות והקונדיטוריות השתנה לגמרי בעידן הדיגיטלי. בעבר, מסעדה טובה הייתה תלויה בעיקר במיקום פיזי ובשם טוב שעובר מפה לאוזן, אבל היום – אם העסק שלכם לא קיים ברשת, הוא כמעט ולא קיים בכלל. שיווק עסקים באינטרנט הוא הדרך היעילה ביותר להגיע ללקוחות חדשים, להגדיל הזמנות וליצור קהילה נאמנה סביב המותג שלכם. לא משנה אם זה בית קפה שכונתי, מסעדה משפחתית, או קונדיטוריה ביתית, הנוכחות הדיגיטלית שלכם משפיעה ישירות על כמות הלקוחות וההכנסות. גולשים מחפשים המלצות על מסעדות, קוראים ביקורות, צופים בתמונות של מנות ורוצים לדעת איך לבצע הזמנה מראש. אז איך עושים את זה נכון? מיד נסקור את כל הדרכים לגרום לעסק שלכם לבלוט ולהוביל ברשת.

יצירת נוכחות חזקה ברשתות החברתיות

פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ואפילו לינקדאין – כל פלטפורמה יכולה לעזור לשיווק עסקים באינטרנט, אבל כדי להצליח, צריך לדעת איך להתאים את התוכן לכל אחת מהן.

  • אינסטגרם וטיקטוק – רשתות ויזואליות שמתאימות במיוחד לעולם האוכל. צלמו תמונות מקצועיות של המנות שלכם, העלו סרטונים קצרים של תהליכי הכנה או תגובות של לקוחות מרוצים, והשתמשו בהאשטגים רלוונטיים.
  • פייסבוק – מקום מצוין לפרסום תפריטים, מבצעים ועדכונים. קבוצה פעילה של לקוחות נאמנים תעזור לייצר מעורבות.
  • דף עסקי בגוגל – רבים מחפשים מסעדות ישירות בגוגל, לכן חשוב לוודא שהפרופיל שלכם מעודכן עם תמונות, שעות פעילות, קישורים להזמנה וביקורות.

כדי למשוך קהל, מומלץ לשלב תוכן אותנטי – למשל, הצצה למטבח, המלצות שף, או סיפורים מאחורי הקלעים.

בניית אתר מקצועי

בעוד שרשתות חברתיות הן כלי עוצמתי, אתר אינטרנט הוא הנכס הדיגיטלי שלכם. לקוחות מחפשים מקום מסודר בו יוכלו לראות תפריט, לקרוא על העסק, לבצע הזמנות ולהשאיר פרטים. איך בונים אתר מנצח לעסק בתחום האוכל?

  • עיצוב נקי ומגרה – תמונות איכותיות של המנות שלכם יכולות לעשות את כל ההבדל.
  • ניווט פשוט וברור – תפריט קל לקריאה, קישורים נוחים להזמנה או יצירת קשר.
  • התאמה לניידים – רוב הלקוחות שלכם ייכנסו מהסמארטפון, אז האתר חייב להיות נגיש ומהיר.
  • קידום אורגני (SEO) – שילוב מילות מפתח בתוכן, שימוש בכותרות מתאימות ושיפור מהירות טעינה כדי להופיע גבוה יותר בגוגל.

 

קידום חנות באינטרנט – איך מוכרים אוכל אונליין?

אם יש לכם מאפייה, קונדיטוריה או עסק שמוכר מוצרים כמו רטבים מיוחדים, יינות או כל מוצר אחר – כדאי מאוד להשקיע בבנייה וקידום של חנות אינטרנטית.

איך עושים את זה נכון?

  • בניית חנות דיגיטלית מקצועית – אפשר להשתמש בפלטפורמות כמו Shopify, WooCommerce או Wix.
  • צילום מוצר ברמה גבוהה – לקוחות קונים עם העיניים, במיוחד כשמדובר באוכל!
  • תיאור מוצר מושקע – חשוב להסביר על הטעמים, המרקם והחוויה שהמוצר מעניק.
  • חוויית משתמש נוחה – עגלת קניות ברורה, תשלום פשוט, אפשרויות משלוח מגוונות.
  • קידום ממומן ואורגני – כדי להגיע ליותר לקוחות, מומלץ לשלב פרסום ממומן באינסטגרם ובפייסבוק עם אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) לשיפור הדירוג האורגני. כך תיהנו גם מחשיפה מיידית וגם מתוצאות לטווח ארוך.

למי זה מתאים? לכל עסק שרוצה להרחיב את הפעילות שלו מעבר לחנות הפיזית – בין אם אתם אופים עוגות ביתיות או מנהלים רשת מסעדות.

איך ביקורות ותוכן גולשים יכולים לקדם את העסק שלכם?

אחד הגורמים החשובים ביותר בהצלחה של שיווק עסקים באינטרנט הוא ביקורות של לקוחות. רוב האנשים בודקים חוות דעת לפני שהם מזמינים מקום במסעדה או רוכשים מוצר אונליין. ככל שיהיו לכם יותר ביקורות חיוביות בגוגל, בפייסבוק ובאתרים כמו "TripAdvisor" או "Wolt", כך גדל הסיכוי שגולשים חדשים יהפכו ללקוחות קבועים. איך משיגים יותר ביקורות טובות?

  • בקשו מהלקוחות מרוצים לדרג אתכם – בסיום הארוחה או ברגע המסירה, ניתן לשלוח קישור ישיר להשארת ביקורת. כדאי גם לבקש דירוג על גבי שקיות המשלוח והקבלות.
  • הגיבו לכל ביקורת, גם לשליליות – תגובה עניינית ואכפתית מראה ללקוחות שאתם קשובים ומשקיעים בשירות.
  • שלבו ביקורות באתר וברשתות החברתיות – ציטוטים מלקוחות מרוצים מחזקים את האמינות שלכם.

איך תוכן גולשים יכול לעזור לשיווק העסק?

כשלקוחות משתפים תמונות של המנות שלכם באינסטגרם, כותבים פוסטים על החוויה או מתייגים אתכם בסטורי – הם בעצם משווקים אתכם בחינם! כדי לעודד את זה:

  • תנו תמריצים לשיתופים – למשל, הגרלה חודשית בין לקוחות שתייגו אתכם.
  • צרו "מנות אינסטגרם" – מנה שמצטלמת מעולה תגרום ליותר אנשים לשתף אותה.
  • השתמשו בתוכן גולשים בפרסומים שלכם – שתפו מחדש פוסטים של לקוחות, זה מחזק את הקשר איתם ומעודד אחרים לעשות את אותו הדבר.

לסיכום

שיווק עסקים באינטרנט הוא הדרך הכי טובה להפוך מסעדה, קונדיטוריה או חנות אוכל למותג מצליח. יש המון דרכים לגרום ללקוחות למצוא אתכם ולבחור בכם – דרך רשתות חברתיות, אתר מקצועי, קידום חנות אונליין או פרסום ממומן. הדבר הכי חשוב? להיות פעילים, לחדש וליצור קשר ישיר עם הלקוחות. השקעה נכונה בנוכחות דיגיטלית תחזיר את עצמה מהר מאוד – עם יותר לקוחות, יותר הזמנות ועסק צומח.

נגישות
הפסק נגישות
הצהרת נגישות

הסדרי נגישות אתר אינטרנט https://blueskybyma.co.il/

אתר האינטרנטhttps://blueskybyma.co.il/ נוקט את מירב המאמצים ומשקיע משאבים רבים על מנת לספק לכל לקוחותיו שירות שוויוני, מכובד, נגיש ומקצועי. בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, מושקעים מאמצים ומשאבים רבים בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות שיביאו לכך שאדם בעל מוגבלות יוכל לקבל את השירותים הניתנים לכלל הלקוחות, באופן עצמאי ושוויוני.

שירות לקוחות נגיש  

  • הדרכות עובדים לשירות נגיש – מתקיימות הדרכות להכרת תחום הנגישות, יצירת מודעות בקרב העובדים והקניית כלים מעשיים למתן שירות נגיש.
  • אמצעים נוספים ליצירת קשר– קיימים מספר אמצעים נוספים ליצירת קשר:
  • דואר אלקטרוני – [email protected]
  • פניה באמצעות מספר טלפון שמופיע באתר
  • פניה באמצעות הדואר: רח' הדקל 6 באר שבע

נגישות אתר האינטרנט

אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים, כ- 20 עד 25 אחוזים מהאוכלוסייה נתקלים בקשיי שימוש באינטרנט ועשויים להיטיב מתכני אינטרנט נגישים יותר, כך על פי מחקר שנערך בשנת 2003 ע"י חברת מייקרוסופט.
חברת איילון מאמינה ופועלת למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לבעלי לקויות מגוונות ואנשים הנעזרים בטכנולוגיה מסייעת לשימוש במחשב.

מידע על נגישות האתר

  • אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.
  • התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך0 הבינלאומי.
  • הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן פיירפוקס.
  • האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
  • מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.
  • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.

תפעול האתר ועזרי נגישות

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

מה בתפריט?

  • הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים
  • עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים
  • שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה
  • שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר
  • התאמת אתר לעיוורי צבעים
  • שינוי הפונט לקריא יותר
  • הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן
  • הגדלת התצוגה לכ־200%
  • הדגשת קישורים באתר
  • הדגשת כותרות באתר
  • הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים.

אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

 

דרכי פנייה לבקשות והצעות לשיפור בנושא נגישות
יש לציין כי אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות החברה כחלק ממחויבותנו לאפשר לכלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות לקבל את השרות הנגיש ביותר.

במידה ונתקלת בבעיה או בתקלה כלשהי בנושא הנגישות, נשמח שתעדכן אותנו בכך ואנו נעשה כל מאמץ למצוא עבורך פתרון מתאים ולטפל בתקלה בהקדם ככל שניתן.

פרטי רכז הנגישות

  • שם: גל רביבו
  • טלפון : 0545938030
  • דוא”ל :  [email protected]

 

מסופק ע"י: sogo logo